تکلم با نوزاد نمی تواند چندان به درازا بکشد. آن ها درون پاسخ چیزی نمی گویند. وقتی بوسیله آن ها می گویید راحتی است بارش ببارد، شکایتی نمی کنند و وقتی جوک ستایش می کنید، نمی خندند. هفته های مقدمه پس از تولد فرسوده کننده است. نوزاد زمانی که باید بخوابد، نمی خوابد و والدین نیز مجبورند ملتفت بمانند. درون چنین شرایطی، بی سابقه نیست بوسیله جریان ی سخن گفتن با طفل توجهی نشود. با گذشت زمان و وقتی آن ها واکنشی تر می شوند، این شرایط بخشی بهتر می شود و با مشاهده ی واکنش های او، والدین بیشتر با وی صحبت می کنند. با این حال، مطالعات نشان می دهند فدایی از والدین به پیمانه ی کافی با خردسال خود صحبت نمی کنند و این امر می تواند پیامدهای منفی ماندگاری داشته باشد؛ پیامدهایی که حتی تو عدد قابل مشاهده است.

در اواسط دهه ی ۱۹۹۰، کشف نگران کننده ای درباره ی تفاوت بارز بین پیشرفت زبانی در کودکان حاصل شد. پژوهشگرانی به معروفیت های بتی هارت و تاد ریسلی به ساختمان ی خانواده هایی از دسته های اجتماعی اقتصادی متنوع می رفتند و بوسیله مدت بیش از دو سال، هر ماه یک ساعت را صرف ضبط مکالمات آن ها می کردند. پس از تجزیه و انتزاع داده ها، مشخص شد تعداد کلماتی که کودکان خانواده های فقیر در مدت یک ساعت می شنیدند، تقریبا یک ثالث تعداد کلماتی وجود که کودکان قوم های پردرآمد می شنیدند. پژوهشگران براساس این نمونه، برآورد کردند تا چهارسالگی، شکافی ۳۰ میلیون زبان ای بین این دو قسمت قسمت کردن از کودکان خلق می شود. البته این تجسس کامل نبود؛ چراکه اندازه ی نمونه ی مطالعه شده کوچک وجود و مشخص نبود ارج برآوردشده ی شکاف کلمه برومند است خواه نه. برخی از منتقدان در آن زمان نشان دادند وقتی گفت وگوهای داخل و خارج از خانه در رویت گرفته می شود، تعداد کلماتی که کودکان خانواده های کمینه درآمد می شنوند، از آنچه هارت و ریسلی گزارش کرده اند، م بیشتر است. گروه دیگری از پژوهشگران پیاده شدن این نکته تأکید کردند کودکان کمتر سن و سال از شنیدن مکالمات مرتبط با موضوعات دلخواه مبصر سالان، سودی نمی برند.

با این همه، اگر موضوع وجود این طور بریدن اصطلاح ای واقعی باشد، مشکل ساز است؛ زیرا زبان یکی از اساسی ترین پیش بینی کننده های آینده ی زندگی از مدرسه تا دانشگاه و حتی شغل است. برای قرائت کردن و حس اعداد و بیان خاطرات بوسیله تعبیر نیاز داریم. کتی هیرش پاسک، مدیر آزمایشگاه زبان نوزادان دانشگاه تمپل تو فیلادلفیا می گوید:مقاله های مرتبط:بهترین سن برای یادگیری زبان چه زمانی است؟مغز نیمی از انرژی کودکان را کاربرد می کندتأثیر استرس والدین بر مشکلات رفتاری کودکان نوپااگر جایگاه این موضوع جایی نباشد که باید باشد، شما مسابقه را با تأخیر آغاز کرده اید.

این تأخیر کنار مغز همچنین پی می گذارد. دانشمندان علوم اعصاب می توانند واکنش مغز را دربرابر مواجهه ی زودهنگام با تعبیر علامت دهند. گروهی از پژوهشگران با هدایت راشل رومئو، متخصص علوم اعصاب و آسیب شناس گفتار و زبان در بیمارستان کودکان بوستون، مدال دادند تعاملات مکالمه ای مزیت های قابل مشاهده ای ازنظر ترقی ی مغز دارد. این پژوهشگران مکالمات داخل قوم ها را ضبط و تیمار بها کلمات اداشده و هم حالت گفت وگوها را بررسی کردند. کودکانی که درمعرض مکالمه های نوبتی صبر می گرفتند، تو انجام وظایف حس زبان بهتر عمل می کردند. تو این کودکان، ارتباط ماده ی سفید در دو منطقه ی مغز بیشتر بود که در احاطه های شفاهی مؤثرند. این استقامت می تواند موجب اضافه سرعت پردازش اطلاعات تو این مناطق مغز شود. رومئو با اشاره به تأثیر مثبت گفت وگوهای نوبتی درون ترقی ی مغز می گوید:بااطلاع شدیم گفت وگوهای بیشتر با وفاق پرعضله تر داخل این مناطق از مغز همبسته است. این امر نیز با مهارت های شفاهی کودکان مرتبط است.



درواقع، شواهد یدکی علامت می دهند در این زمینه، استماع غیرفعال یا تا اینکه تعداد واژگانی که طفل آن ها را می شنود، نقش مهمی ندارد؛ بلکه این کیفیت گفت وگو است که بزرگی دارد. گفت وگوی نوبتی که نیازمند گوش اعطا کردن و پاسخ گویی است، گفت وگویی است که تأثیر اضافی دارد. این همان چیزی است که هیرش پاسک و همکارش، روبرتا گلینکف، از آن به عنوان دوئت محاوره ای یاد می کنند؛ زیرا شما بوسیله انزوا نمی توانید آن را بخوانید (دوئت: آواز دونفره).

نتایج مطالعه ای دیگر نشان داده است اگر تکلم با ارتباط تلفنی قطع شود، کودک تعبیر ی تازه ارائه شده را یاد نمی گیرد؛ اما اگر مکالمه قطع نشود، آن را یاد می گیرد. گروه رومئو یک قدم پیش خیس رفتند و در معاینه ی ردیابی کوچکی، به والدین معاون کردند بزرگی گفت وگوهای نوبتی را درک کنند. در این گروه، مقدار ماده ی خاکستری عدد در مناطق مرتبط با مهارت های زبانی و مدنی افزایش پیدا کرده بود. رومئو می گوید:این تصادفی محو. ازآنجاکه زبان اساس روابط اجتماعی ما را تشکیل می دهد، قانون دان است که داخل این سیاق از روابط بین کودک و والد، مناطق مرتبط با احاطه های اجتماعی و زبانی گرد هم می آیند. هر دو این ها ازنظر نحوه ی یادگیری حیاتی هستند. ما تمایل انسانی ارتباط قائم کردن داریم. علاوه براین، مهارت های شفاهی خود را ایجاد می کنیم و این تسلط های زبانی پایه ای برای عملکردهای شناختی رده اعلی هستند.

در همین حین، پژوهشگران دیگری در آزمایشگاه طفل پرینستون، الگوی فعالیت مغزی کودکان را حین انجام بازی های تعاملی مشابه آواز دونفره معاینه کردند. الیزه پیزا، یکی از پژوهشگران، تشریح می دهد در وضعیتی که کودکان در حال انجام بازی های مشارکتی بودند، بین فعالیت های مغزی آن ها نوعی اندوه گرایی وجود داشت. بااین حال، وقتی آن ها به فعالیت های جداگانه مشغول می شدند، همگامی عصبی بین مغزهای آن ها از بین می رفت. بوسیله نظر می رسید در وضعیت انجام ورزش های مشارکتی، مغزهای آن ها چنان تنظیم شده بود که به عنوان دو بی مانند مجزا عمل نکند؛ بلکه مانند یک نفر واحد عمل کند. این همان جایی است که پژوهشگران اعتقاد دارند یادگیری در آن صورت می دهد و این دستاوردی است که مکالمه برای طفل به ارمغان می آورد.وضعیت اجتماعی اقتصادی

با توجه به ابهت گفت وگوها از سنین کم، چقدر باید ناراحت شکاف کلمه وجود و این برش از کجا ناشی می شود؟ حتی چنانچه مطالعه ی هارت و ریسلی کامل نبوده باشد، ایده ی حیات برش مدنی اقتصادی تو ده ها مطالعه تکرار شده است. بخاطر مثال، در سال ۲۰۰۸ مریدیت رووه، از دانشگاه هاروارد، دریافت جنس گفت وگوها تو خانواده های کم درآمد و پردرآمد متفاوت است. یکی از دلایل این تفاوت، وجود تضاد در سطح تحصیلات والدین این دسته ها است. رووه می گوید:دانش والدین تأثیر مثبتی پیاده شدن توسعه ی واژگان کودک می گذارد. در این مطالعه، والدین با درآمد بیشتر درون مقایسه با والدین ناچیز درآمد از جملات طولانی تر و زبان های بیشتری استفاده می کردند. تأثیر فقر روی نحوه ی وابستگی برقرارکردن والدین با کودک، کنش پذیر از دانش والدین درباره ی نحوه ی رشد بچه بود. اگر ارتباطی بین وضعیت اجتماعی اقتصادی و توانایی های کلامی وجود داشته باشد، امکان پذیر است به این برهان باشد که نیازمندی هم با سطح پایین پر حرارت تحصیلات و حزن با استرس بیشتر همراه است. هر دو عامل روی چونی مکالمات جای پا می گذارند.



البته نقش عامل وضعیت اجتماعی اقتصادی وما نقشی جبری نیست. داخل بررسی ای که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، هیرش پاسک و همکارانش به سخنان ۶۰ کودک گوش کردند. این کودکان همگی از خانواده های ناچیز درآمد بودند و دوساله بودند. پژوهشگران سال پس ازآن نیز این کودکان را ارزیابی و نحوه ی توسعه ی تسلط های شفاهی آن ها را بررسی کردند. همان طورکه پیش دماغ می شد، کودکانی که در دوسالگی در گفت وگوهای بیشتری مشارکت می کردند، از دید پیشرفت زبانی تو سال بعد نیز بهتر بودند و آن هایی که گفت وگوهای کمتری داشتند، ازنظر قابلیت های شفاهی بدتر بودند. ازآنجاکه تمام این کودکان از خانواده های کمینه درآمد بودند، نتایج نشان می دهد فقر به تنهایی نمی تواند برهان تسلط های زبانی ضعیف خردسال باشد. هیرش پاسک می گوید:جریان فقط این نیست که آیا داخل قوم ای با نزول منابع متولد شده اید؛ بلکه این موضوع نیز عاملی تأثیرگذار است که در آن هوا چگونه با پسر خود تعامل مقاوم می کنید.

اگرچه شکاف کلمه می تواند پیامدهای ماندگاری داشته باشد، خوشبختانه طولانی والدین تا حدودی با کودک خود واج می گویند. اگر والدین این موضوع را درک کنند که کیفیت تعاملات از کمیت آن ها مهم مرطوب است، می توانند کودک خود را از مزایای آن بهره مند کنند. هرچه میزان تعاملات اجتماعی کودک چه با والدین و چه با دیگر مراقبان بیشتر باشد، آن ها بیشتر یاد خواهند گرفت. رویه های دیگری نیز برای سرعت اغماض بوسیله این فرایند وجود دارد. مربیگری والدین روشی مؤثر، اما ثانیه انسداد و پرهزینه است. طرز های ساده و آزمایش شده ی دیگری نیز وجود دارد که موجب افزایش کیفیت مکالمات می شود. هیرش پاسک و همکارانش نشان داده اند تو جوامع دارای منابع محدود مثلا در برخی از فقیرترین کوچه های فیلادلفیا، قراردادن پیام واره هایی تو سوپرمارکت ها، میزان گفت وگوهای معنی دار را تا ۳۳ درصد افزودن خواهد عدل. این موارد می توانند پوسترهای رنگی حاوی پرسش هایی مانند شیر از کجا می آید؟» و سبزی دلخواه شما چیست؟» باشد.

هیرش پاسک و همکارانش مبتلا کار روی روش دیگری هستند. آن ها برای اغوا رشد جنبه های مختلف یادگیری از رویکرد ورزش مصرف می کنند. نکته ی عمده این است که این بازی ها در مکان هایی فراغت داده می شود که آدم بوسیله شکل گروهی داخل آنجا جمع می شوند. اگرچه بازی ها بوسیله کودکان اختصاص دارد، بخاطر مبصر سالان همچنین بسیار سرگرم کننده است. داخل این پروژه، پژوهشگران بوسیله مدد شوراهای شهر و معماران مکان های یومیه ی شهر را بوسیله محلی برای یادگیری تبدیل می کنند. نتایج بررسی های پژوهشگران نشان داده است فداکار از این پروژه ها سبب تکثیر ۳۰ تا ۵۵ درصدی درون مقیاس گفت وگوها شده است. هیرش پاسک می گوید:به عنوان مزیت جانبی، وقتی این محیط ها را دوست داشتنی کنید، این گمان بیشتر خواهد شد که والدین تلفن همراه خویشتن را کنار بگذارند و بوسیله چشمان پسر خویشتن نگاه کنند و گفت وگویی معنی دار داشته باشند.

داخل بریتانیا، دولت پروژه ی آنلاینی نحو اندازی کرده است که در آن از والدین می خواهد با کودکان خویشتن بیشتر گپ کنند. در این زمینه، حافظه های گرسنه ی کوچک جنبشی سه گانه ساله با مرام تشجیع والدین به همدستی درون فعالیت هایی است که با حمایت از تدریس کودکان، آن ها را بخاطر مدرسه و فعالیت های دیگر آماده می کند.

شاید برای برخی از افراد استرس روزمره فرصت چندانی بخاطر بازی و گفتگو ابدی نگذارد؛ اما به حکم بردن ترفندهای ظریفی تو نحوه ی واج گفتن و گوش دادن به کودکان می تواند مغز آن ها را تو موجب رشد بهتر هدایت کند. تا اینکه اگر نوزاد دربرابر گفت وگوی ما واکنشی از خود نشان ندهد، باید بدانیم مغز او داخل حال تکامل است و می توانیم نقش مهمی داخل توسعه ی این جسم ارتکاب کنیم.بیشتر بخوانید:تهییج عدد در درمان افسردگی موکد موثر استکاشت خاطرات بدلی داخل مغز پرندگان سبب تغییر ندا آوازشان شدمصرف غذاهای فرافرآوری شده مکانیسم سیری را ناجور می کندچرا استرس خطرناک است و سیاق محلول مقابله با آن چیست؟مکمل غذایی رایجی که کلید مبارزه با بیماری آایمر است

اولیه تصاویر کارت های گرافیک ZOTAC GeForce GTX 1660 SUPER دیده شدند

ساعتچی؛ فروشگاه اینترنتی زر با ابتیاع آسان

گفت وگو؛ روشی ساده برای معاون بوسیله توسعه مغز کودک

های ,ی ,ها ,والدین ,کودکان ,بوسیله ,آن ها ,است که ,گفت وگوهای ,هیرش پاسک ,ها را ,وضعیت اجتماعی اقتصادی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آیت الله سید عبدالله فاطمی نیا مرجع کنکور کارشناسی ارشد و دکتری موسسه مبتکران شیمی روزمرگی طاها برق، ابزار و یراق وبلاگ شخصی کیوان زینی نبشی پلاستیکی،خرید نبشی پلاستیکی،نبشی پلاستیکی بسته بندی،نبشی پلاستیکی کاشی دانلود نمونه سوالات رتبه بندی فرهنگیان آموزش دامن کلوش فروشگاه رها | کواد کوپتر، گیمبال، فلایت کنترلر، موتور، باتری